نامرتو » پزشكي و سلامت » چگونه در خواب لاغر شویم؟

چگونه در خواب لاغر شویم؟

چگونه در خواب لاغر شویم؟
1309  بازديد  /  2  نظر  /  موضوع : پزشكي و سلامت  
شب‌ها امکان چاق شدن بیشتر است زیرا در این ساعات از شبانه روز بدن در حالت ذخیره‌ی انرژی قرار می‌گیرد.

تیتر را درست خوانده‌اید. لاغر شدن در خواب رویا نیست واقعیت است. می‌شود در خواب و بدون رژیم‌های سخت و طاقت فرسا چند کیلویی لاغر شد به شرط این که بعضی اصول را به دقت رعایت کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با این اصول آشنا کنیم تا بی دردسر چند کیلویی کم کنید. با ما همراه باشید.

در عرض یک ماه 3 کیلو کم کنید

با سازمان دهی دوباره‌ی غذای روزانه و صرف شام مختصر می‌توانید در عرض 1 ماه، 2 الی 3 کیلو وزن کم کنید آن هم از نوع شبانه‌اش.

 باید بگوییم که شب‌ها امکان چاق شدن بیشتر است زیرا در این ساعات از شبانه روز بدن در حالت ذخیره‌ی انرژی قرار می‌گیرد. یعنی زمانی که شب فرا می‌رسد بدن کالری کمی می‌سوزاند و بیشتر این کالری‌ها را انبار می‌کند. به عقیده‌ی متخصصان همه‌ی ما صبح با چند گرم اضافه از خواب بیدار می‌شویم.  برای پیشگیری از همین چند گرم و همچنین کم کردن چندین گرم دیگر اصول زیر را رعایت کنید.

 

 اصل اول: بین ساعت 7 تا 9 شب شام میل کنید

بهترین زمان ممکن برای صرف شام، ساعت 7 تا 8 شب است. ساعت 9 شب دیگر آخرین مهلت صرف این وعده‌ی غذایی محسوب می‌شود. بعد از این ساعت بدن حداقل تا دوازده ساعت از دریافت کالری محروم می‌شود. توجه داشته باشید تا دو ساعت بعد از غذا به رختخواب نروید. اگر بعد از صرف غذا بلافاصله بخوابید بدن نمی‌تواند غذایی که میل کرده‌اید را به درستی هضم کند. این فاصله‌ی زمانی باعث می‌شود خواب راحتی نیز تجربه کنید. اگر بعد از ساعت 10 احساس گرسنگی کردید کمی ماست کم چرب و یا یک واحد میوه مثل سیب، آلو یا زردآلو میل کنید.

 

 اصل دوم: شام را رژیمی صرف کنید

منظور از رژیمی این نیست که به خودتان گرسنگی بدهید. شام وعده‌ی غذایی مهمی است که در عین حال احتمال اضافه وزن را نیز در خود دارد. توصیه می‌کنیم غذایی میل کنید که شما را سیر کرده، کم کالری باشد. یک بشقاب غذای سرد یا گرم با پروتئین و فیبر کافی که جلوی گرسنگی را نیز می‌گیرد. به عنوان مثال شام‌تان می‌تواند حاوی گوشت یا ماهی کم چرب، مرغ بدون پوست یا ماهی سفید به مقدار 150 گرم یا تخم مرغ با سبزیجاتی مثل کلم، کاهو، لوبیا سبز، خیار، گوجه فرنگی و ... باشد.

بهتر است غذایتان را بخارپز یا در ماکروویو آماده کنید تا مقدار زیادی از چربی‌های غذا گرفته شود. برای ایجاد تنوع غذایی می‌توانید سوپ سبزیجات یا سالاد نیز میل کنید. حداقل هفته‌ای 3 شب باید این برنامه‌ی غذایی را دنبال کنید تا چند کیلوی اضافی مورد نظر را کم کنید و بعد از آن گام درست را برای حفظ وزن مطلوب بردارید. 

  

اصل سوم: حداقل هشت ساعت بخوابید

محققان معتقدند که کمبود خواب می‌تواند در بروز چاقی نقش داشته باشد. در واقع کمبود خواب روی دو هورمونی که رفتارهای غذایی ما را تنظیم می‌کنند تأثیر می‌گذارد: به این ترتیب که ترشح هورمون «لپتین» که باعث ایجاد حس سیری می‌شود را کاهش می‌دهد و ترشح هورمون «گرلین» که هورمون اشتها است را افزایش می‌دهد. بنابراین اشتها باز می‌شود و میل به خوردن غذاهای چرب و شیرین بالا می‌رود. برای همین محققان معتقدند که باید به طور متوسط شبانه 8 ساعت به خواب اختصاص یابد.

  

اصل چهارم: بعد از ساعت پنج بعد از ظهر پرخوری نکنید

 

برای این که در خواب لاغر شوید باید تعادل غذایی را حفظ کنید. قبل از ظهر بدن انرژی زیادی صرف می‌کند. در این ساعات از شبانه روز زمان صرف قندهای دیر جذب و زود جذب مثل نان، کره، مربا، ماست، میوه و چربی‌ها است. ظهر که می‌شود سوزاندن کالری‌ها در وضعیت نرمالی قرار می‌گیرد؛ مواد غذایی مثل 150 گرم برنج، پاستا، نان و ... بدون سس یا با سس رژیمی، 150 گرم گوشت یا ماهی نیمه چرب مثل ماهی آزاد و ...200 گرم سبزیجات، ماست یا دسر خامه‌ای کم چرب. از ساعت 4 به بعد باید پرخوری را کنار گذاشت: یک عدد موز یا یک ساندویچ گوشت کوچک و کم چرب، ماست کم شیرین با 40 گرم نان، سه یا چهار عدد بیسکویت به انتخاب خودتان میل کنید. بعد از ساعت 5 بعد از ظهر باید مراقب باشید. باید میزان کالری‌های دریافتی را کاملاً محدود نمایید.

 

اصل پنجم: موقع صرف شام تلویزیون را خاموش کنید

به گفته‌ی محققان دانشگاه Birmingham  خوردن غذا در مقابل تلویزیون باعث چاقی می‌شود. این جعبه‌ی جادویی تمام هوش و حواس آدم را می‌برد. دیگر متوجه نمی‌شوید چه غذایی می‌خورید.

علاوه بر این تلویزیون باعث می‌شود متوجه احساس سیری نشوید. وقتی احساس سیری نکنید به خوردن ادامه می‌دهید و دردسرها از همین پُرخوری‌ها آغاز می‌شود. ب

نابراین موقع صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید و همچنین زیاد سر میز یا سفره نمانید تا مدام هوس ناخنک زدن به سرتان نزند.

 

اصل ششم: بعد از صرف شام کمی قدم بزنید

نیم ساعت بعد از صرف غذا از خانه بیرون بزنید. آرام قدم بزنید و روی تنفس‌تان تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود بدن‌تان گرم شود و توکسین‌ها و کالری‌های اضافی از بین برود. اگر برایتان ممکن نیست از خانه خارج شوید می‌توانید کارهای دیگری از قبیل گردگیری یا ... را انجام دهید. در هر حال بعد از صرف شام بی تحرک نباشید.

 

چند توصیه‌ی کلی

* برای کم غذا خوردن و کاهش کالری‌های دریافتی از تکنیک «قایم کردن دیس» استفاده کنید. یعنی اینکه به میزان کافی برای خود غذا بکشید و غذای باقی مانده در دیس را از روی میز بردارید.

* سس را فراموش کنید. یک تکه نان به اضافه‌ی سس میزان کالری غذا را بالا می‌برد. یا سس را حذف کنید با نان را.

* هیچ وعده‌ی غذایی را حذف نکنید. وقتی بدن انرژی کمتری دریافت کند آینده نگری کرده و چربی‌های بیشتری را ذخیره می‌کند.

* در نهایت باید بگوییم که کم و به جا خوردن راحت‌تر از چاق شدن و رژیم گرفتن است. منظورمان این است که کم بخورید و همیشه بخورید.

 

منبع: روزنامه سلامت




نسخه قابل چاپ اين مطلب
بازديد کننده عزيز, شما هنوز به عضويت سايت در نيامده ايد.
پيشنهاد مي کنم در سايت ثبت نام کنيد و يا شويد.
لينك ثابت مطلب
اشتراك گذاري مطلب
ارسال مطلب توسط ايميل    اشتراک مطلب در کلوب      اشتراک مطلب در دنباله      اشتراک مطلب در بالاترين      اشتراک مطلب در ياهو مسنجر           اشتراک مطلب در توييتر      اشتراک مطلب در فيسبوک
مطالب مشابه
  • عوامل باورنکردنی که چاقتان میکند
  • نوشیدن آب قبل از غذا لاغرتان میکند
  • این ها را بخورید تا دیگر جوش نزنید
  • لاغر کننده ای قوی
  • چرا چاق می شویم؟ چطور لاغر می شویم؟
  • Namerto   گفته :
    4/07/1390 - 10:51
    عالی بود
    --------------------
    avatar
    در گروه : مدیر بازنشسته
    caspian   گفته :
    4/07/1390 - 14:07
    Namerto,
    ممنونم emico-11
    avatar
    در گروه : مدیر بازنشسته
    ارسال نظر
    كاربر گرامی
    لطفا برای ارسال نظر در سايت ، از زبان شيرين پارسی استفاده كنيد ، تا خواندن نظر شما برای ساير دوستان به آسانی صورت گيرد .
    با تشكر از همكاری شما

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    سوال:
    بیست + دو ؟ ( بصورت عدد یا حروف )
    پاسخ:*
    تبليغات
    عضويت / ورود كاربر
    نام کاربری :
    رمز عبور :  



    Arrow عضویت
    Arrow رمز را فراموش کردید ؟
    جستجو در نامرتو


    موضوعات
    فال روزانه
    آخرین نظرات
    نظر توسط :ronia
    در پست : علل صدای شکم و درمان آن
    نظر توسط :
    در پست : علل صدای شکم و درمان آن
    نظر توسط :
    در پست : علل صدای شکم و درمان آن
    نظر توسط :S a M i R a
    در پست : تست روانشناسی چقدر عاشق هستید؟
    نظر توسط :
    در پست : علل صدای شکم و درمان آن
    نظرسنجی

    کدامیک از موضوعات سایت بیشتر مورد رضایت شماست؟

    مطالب طنز
    مطالب جالب و خواندنی
    ترفند / آموزش / دانستني ها
    معرفی سخت افزار
    پزشكي و سلامت
    مقالات
    تفسیر ورزشی
    جامعه و خانواده
    گالری عکس
    دانلود نرم افزار
    دانلود بازی

    آمار سايت
    
    بازديد امروز : 198
    بازديد ديروز : 437
    بازدید کل : 1851755
    تعداد مطالب : 1353
    تعداد كاربران : 1150
    تعداد نظرات : 491
    جدیدترین عضو : arsham25
    بازدیدهای صورت گرفته از مطالب : 1576909
    افراد آنلاین ( 7 نفر )
    آخرين بازديدكنندگان :
    بدون اطلاعات :(
    دوستان
    كلمات كليدی

    فيسبوک نامرتو
    تبليغات